מיקרוסקופ דנטלי בשירות רפואת השיניים

כולם יודעים מה זה מיקרוסקופ: מכשיר שמאפשר לראות דברים קטנים מאוד, באופן מוגדל מאוד. אבל לא כולם יודעים שבשנים האחרונים נעשה יותר ויותר שימוש במיקרוסקופ ברפואת שיניים. הוא מאפשר לרופא השיניים המטפל לראות טוב יותר את השן והרקמות הסובבות אותה, ואת מעשיו תוך כדי הטיפול, בהגדלה שמגיעה עד פי  25 תחת תאורה חזקה ובכך להשיג תוצאות אבחון וטיפול הרבה יותר טובות. 

גם במרפאתו של ד"ר עומר קיים מיקרוסקופ דנטלי שבו נעשה שימוש בשורה ארוכה של טיפולים, והוא מאפשר טיפול בגישה זעיר-פולשנית.

איך עובדים עם מיקרוסקופ דנטלי?

הרופא יכול להשתמש במיקרוסקופ בכל אחד משלבי הטיפול – החל מהבדיקה והאבחון, המשך בתכנון התהליך הטיפולי, בטיפול עצמו ואף לאחר מכן, למעקב. המיקרוסקופ מאפשר לרופא השיניים המטפל ראות אופטימלית בכל חלל הפה: הן בזכות העובדה שהמיקרוסקופ מגדיל את התמונה והן בזכות התאורה שמשפרת את הראות עוד יותר. זהו יתרון חשוב מאוד במיוחד באזורים שבהם הטיפול עשוי להיות מורכב והראות חיונית להצלחתו.

יתרונות של שימוש במיקרוסקופ ברפואת שיניים

להתפתחות הטכנולוגיה הרפואית המדהימה שנעשתה בשנים האחרונות, והעובדה שאפשר היום להשתמש במיקרוסקופ בתחום רפואת השיניים יש יתרונות רבים.

היתרון העיקרי של שימוש במיקרוסקופ ברפואת שיניים הוא ללא ספק האפשרות לבצע הליכים רפואיים בגישה זעיר-פולשנית; כלומר לבצע את הטיפולים באופן מדויק, יעיל, ללא פגיעות מיותרות ותוך צמצום משך ההחלמה. כך לדוגמה ניתן לבצע ניתוחי חניכיים בעזרת כלים כירורגיים זעירים ובכך לצמצם את הנפיחות והדימום שלאחר מכן; או הרמת סינוס בעזרת מיקרוסקופ דנטלי, כאשר העובדה שמדובר במיקרו-חתכים מסייעת לזירוז ההחלמה של האזור המנותח. 

מן היתרון המרכזי הזה נגזרים למעשה עוד יתרונות רבים של מיקרוסקופ דנטלי:

  • האבחון נעשה בצורה טובה יותר
  • הטיפולים עצמם מהירים ובטוחים יותר
  • גם משך ההחלמה קצר יותר
  • סיכויים נמוכים יותר לתופעות לוואי, וגם אם כן – הן קלות יותר
  • והאפשרויות לסיבוכים אפשריים מצטמצמות בצורה משמעותית (ובכך גם נחסך למטופלים כסף, זמן וסבל מיותרים)

טיפולי שיניים נוספים שניתן לבצע תוך שימוש במיקרוסקופ דנטלי:

בנוסף לדוגמאות שצוינו לעיל, מיקרוסקופ דנטלי יכול לשמש את הרופא גם בביצוע הטיפולים הבאים:

  • השתלות שיניים: בזכות המיקרוסקופ ניתן לבצע השתלות שיניים בגישה זעיר-פולשנית, על כל היתרונות המשתמעים מכך.
  • טיפולי הקצעות שורשים למטופלים שסובלים ממחלות חניכיים מתקדמות: הודות למיקרוסקופ ניתן לבצע טיפול בכיסי חניכיים עמוקים בשיעורי הצלחה גבוהים, לנקות בצורה יסודית יותר ולעיתים לייתר את הצורך בתפרים. 
  • טיפולי שורש: המיקרוסקופ מאפשר לרופא השיניים לזהות ביתר קלות את פתחי התעלות ובכך מייתר את הצורך בהרחבת חלל השן; וכן לבצע עקירות של עצבי שורש ולאטום את התעלות. יתרה מזאת, יש מקרים שבהם אפשר להיעזר במיקרוסקופ הדנטלי על מנת לחסוך טיפולי שורש מיותרים! כך למשל במקרה שבו כותרת שן נהרסת, ניתן להשתמש במיקרוסקופ כדי למלא אותה בחרסינה או בזירקוניה ולהציל את השן!
  • קיטוע חוד שורש: אפיסקטומי הוא הליך רפואי שביצועו באמצעות מיקרוסקופ דנטלי מאפשר לשמר שן ולמנוע השתלה מיותרת באמצעות קיטוע קצה השורש דרך חתך זעיר בחניכיים.
  • ציפויי חרסינה: כחלק מן הטיפול הסטנדרטי, לעיתים קרובות יש צורך לבצע השחזה קלה של חומר השן כדי להדביק עליו את ציפוי החרסינה. המיקרוסקופ מאפשר לצמצם את ההשחזה הזו למינימום ההכרחי של חצי מילימטר בלבד ואפילו פחות מכך, וכך גם מוריד את הסיכוי לרגישויות או כאבים לאחר הטיפול.
  • עקירת שיני ביני כלואות: שנמצאות הרחק מאחור בחלל הפה, שהגישה אליהן בעייתית מאוד, עם ראות לקויה, וללא המיקרוסקופ קשה מאוד לבצע בהן טיפול מדויק. יש פעמים בהן עקירת שן בינה כלואה כרוכה בפגיעה ברקמות בריאות או בפגיעה קלה בעצב – והמיקרוסקופ מאפשר לרופא לבצע את העקירה בתנאים אופטימליים: עם ראות טובה, תאורה טובה, עם הגדלה נאותה ותוך שימוש בכלים זעירים למינימום פגיעה מיותרת.
  • טיפולים אסתטיים שונים: במיוחד כאשר מדובר בשיניים קדמיות שנראות לעין במהלך דיבור או חיוך, קיימת חשיבות רבה לטיפולי שיניים מדויקים ואסתטיים. מיקרוסקופ דנטלי יכול לסייע לרופא השיניים לבצע כל הליך רפואי בשיניים הללו בצורה הטובה ביותר שאפשר.

לסיכום: השימוש במיקרוסקופ ברפואת שיניים מומלץ ביותר!

היעילות הרבה של השימוש במיקרוסקופ הדנטלי, יחד עם האפשרויות להיעזר בו כדי למזער פגיעה ברקמות, לצמצם סיכונים ולקצר את משך הריפוי, הופכים אותו לכלי עוצמתי ושימושי במרפאת השיניים שלנו. הוא מדויק, איכותי, מביא תועלת רבה הן לרופא והן למטופלים.

רוצים לדעת עוד על מיקרוסקופ דנטלי בשירות רפואת השיניים?

חשוב לציין שהעבודה עם מיקרוסקופ דנטלי מחייבת מיומנות מיוחדת וניסיון רב – כמו זה שיש לד"ר עאדל  עומר. אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לפרטים נוספים ולתיאום פגישה, בטלפון: 04-6515506

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​